poniedziałek, 20 czerwca 2016

Błyskawiczna tarta z truskawkami

Zrobienie tej tarty zajęło mi 20 minut + czas chłodzenia (niestety), ale cierpliwość popłaca, tarta jest przepyszna, lekka i bardzo orzeźwiająca. Letnie "must have"! Do wykonania spodu można użyć ulubionych ciasteczek, ja użyłam Hitów, które akurat dorwałam w promocji. Obiecuję, na jednym kawałku się nie skończy, będziecie zachwyceni :)


Składniki:
- paczka Hitów
- 3/4 kostki masła
- 2 budynie śmietankowe
- 800 ml mleka
- cukier (wg uznania)
- ok 300 g truskawek

Ciastka kruszę jak najdrobniej, masło rozpuszczam, dodaję do ciastek i dokładnie mieszam, tak aby powstał 'mokry piasek'. Formę do tarty smaruję masłem, wyklejam dno ciastkami i odstawiam do zamrażarki na czas robienia masy.
Budynie gotuje wg przepisu na opakowaniu, z tym że zmniejszam ilość mleka o 100 ml z każdego budyniu (u mnie z litra do 800 ml), słodzę wg uznania. Gorący budyń wylewam na ciasteczkowy spód. czekam ok 10 minut aż lekko ostygnie i układam połówki truskawek. Chłodzę w lodówce co najmniej 4h.
Smacznego! <3

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

Cook&Love Template by Ipietoon Cute Blog Design